pátek 21. listopadu 2008

Sněhy

Už druhý den máme sníh, takže celá Jyväskylä vypadá pohádkově. Pár fotek si můžete prohlédnout v novém albu v galerii. Sníh vypadá nádherně, ale neusnadňuje pohyb po městě. Jízda na kole je místy pro dobrodruhy, ale většinou jsou silnice i chodníky posypané a celkem to jde. Ráno je zpravidla horší kvůli námraze z noci, zrádné mohou být i večery. A zamrzají zámky od kola, což se stalo třeba mě. Naštěstí stačí tzv. "zajet k černochovi" (černoch vlastní v Jyväskyle jednu z mnoha prodejen použitých kol a provozuje opravnu) a ten se vším pomůže. Pokud jste si svoje kolo koupili u něj, tak jste na tom ještě lépe - "neoškube" vás. Mně ale kdysi pomohl i s mým starým kolem (nekoupil jsem ho u něj) a dal zadarmo duši. Když ho viděl, tak mu mě asi bylo líto.

4 komentáře:

Unknown řekl(a)...

V televizi vyhrožují, že se sněhu brzy dočkáme i v Praze. A vzhledem k tomu, že jsem dneska večer venku zahlídla sypací vůz s pluhem (ne v Krkonoších, ale na Zahradním Městě), tak na tom možná něco bude. Silničáři se asi chtějí pojistit, aby něco neprošvihli.

ma řekl(a)...

tady už je taky sníh! Ode dneška od rána. A pěkná zima. Mám podezření, že je to v celé Evropě až nudně shodné. Na horách se lyžuje atd. V Jyvaskyla by to stálo zato se dopravovat do školy a běžkách, jak tak vidím?

ma řekl(a)...

tady už je taky sníh! Ode dneška od rána. A pěkná zima. Mám podezření, že je to v celé Evropě až nudně shodné. Na horách se lyžuje atd. V Jyvaskyla by to stálo zato se dopravovat do školy a běžkách, jak tak vidím?

Petra řekl(a)...

Ahoj! tak Jyvaskyla se proměnila v ledové království! Včera jsem se vrátila z Čeladné a posílala jsem Ti MMS se zasněženými horami a lázněmi v Čeladné, tak doufám, že Ti došla. Několikrát jsme shrnovali sníh z příjezdové cesty. Táta vytáhl dokonce sněžnou frézu.V Olmíku nebylo v pátek ani v sobotu po sněhu ani památky.Tak ať se dobře bruslí na zamrzlém jezeru ! pa P.